zondag 21 augustus 2011

De laatste loodjes

Terwijl Colette aan het genieten is van de Spaanse zon in Valencia, maak ik gebruik van de stilte in het huis om de notebook en de GPS klaar te maken. De kaarten van de oost-kust van de Verenigde Staten worden op de GPS geïnstalleerd en het reisplan van elke dag wordt via Google maps gecontroleerd en dan ingebracht in de GPS. Soms vraagt een mens zich af hoe wij dat deden in de tijd met onze Michelin-wegenkaarten .

Ondertussen heb ik nog een interessante website gevonden om in de grote steden na te gaan waar de parkeergarages zijn. Parkopedia lost het voor mij op: adres, openingsuren, prijs en belangrijkste van al: een foto van de ingang vanaf de straat gezien. Dit laatste is een zeer grote hulp. Uit ervaring weten wij namelijk dat het adres waarnaar sommige musea verwijzen van de dichtsbijzijnde parkinggarage, niet altijd overeenkomt met de inrit van de parking.

Deze middag heb ik nog de laatste hotels gereserveerd en het roadbook volledig samengesteld. Het wordt een afwisselend programma:
Voor Colette is het Amerikaans eten meestal een verschrikking. Met deze kennis in het achterhoofd heb ik mij hier al op voorbereid. In de meeste steden waar we verblijven, heb ik het adres opgezocht van de eetgelegenheden die haar goedkeuring wel kunnen wegdragen zoals: Cracker Barrel, Bob Evans en Applebees. Mijn voorkeur gaat uit naar het laatste, want daar kan je bier drinken, eten en genieten van sportwedstrijden .

Nu nog de videocamera en de fotocamera preparen en alle kabels in een tupperwaredoos steken en mijn gedeelte van de voorbereiding is uitgevoerd. Als Colette thuis komt van haar uitstapje naar Valencia kan zij nog even het stresskonijn uithangen om de valiezen te pakken. Ieder zijn deel is niet te veel .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten